Home » ethics » manusia kah???

manusia kah???


salam semua…dah lama rasanya tak berblogging..idea tak mari aa dik..otak akak jd tepu kejap..hehe..emm kjapnya dah bulan Oktober..lg seminggu lebih dah nak masuk November..cepat sungguh masa berlalu..
lately,macam2 perkara terjadi..semuanya mencerminkan tentang sifat perikemanusiaan dalam diri manusia..rasa macam makin lama semakin hilang sifat2 kemanusiaan ni..ke manalah hilangnya sifat2 tu..rasa macam dah tak sanggup nak baca tentang benda2 ni..bapa liwat anak berumur 25 hari,kes buang bayi sana sini,bayi dikelar..apa tu???ni manusia ke binatang??amy rasa binatang pun still ada sifat sayangkan anak..sanggup protect anak bermati-matian dari dimakan oleh binatang lain..tp manusia?sanggup buang anak untuk dijadikan makanan anjing!!Astaghfirullah…
menitik air mata everytime baca tentang berita2 macam ni..bayangkan lah klu itu adalah anak kita..anak kita,klu kenagigit nyamuk sikit pun kita rasa cam nak sembur ridsect abes satu botol..tu baru sekor..manusia (layakkah dipanggil manusia??)ni sanggup buang anak sehingga dihurung oleh berpuluh ekor semut api..Ya Allah..sedih sgt..nilah yang dikatakan manusia akhir zaman..jangan sampai Allah turunkan bala dengan melenyapkan kita seperti lenyapnya kaum Nabi Luth,kaum Nabi Nuh dan kaum2 sebelumnya semata2 kerana engkar terhadap kata-kata Allah..
 “(Keadaan orang-orang kafir itu) sama seperti keadaan kaum 
Firaun, dan orang-orang yang terdahulu dari mereka mereka 
mendustakan ayat-ayat keterangan Kami, lalu Allah menyeksa 
mereka disebabkan dosa-dosa mereka. Dan (ingatlah), Allah 
Maha berat azab seksaNya.” 
SURAH ALI- ‘IMRAAN,AYAT 11
Dari dulu Allah dah bg amaran pd kita..Allah dah pun turunkan bala pada kaum terdahulu dari kita iaitu kaum yang engkar pada kata2nya..Allah suruh kita ambil pelajaran atas apa yang dah terjadi pada kaum sebelum kita.janganlah kita pun tersenarai sebagai kaum yang mendustakan ayat2 Allah..Semoga kita dijauhi daripada perkara2 terkutuk yang dimurkai oleh Allah SWT..Amin…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s