Home » ESP » ESP!Protein terbaik untuk ibu mengandung!!

ESP!Protein terbaik untuk ibu mengandung!!


Alhamdulillah,dah lama rasanya tak berkesempatan untuk meng-update blog.Amy alami alahan yang teruk,sampai kena masuk air bagai,sama dengan pengalaman masa mengandungkan Muhammad Zaim dulu..huhu..dugaan namanya tu.

Tapi hari ni Amy taknak cerita pasal alahan mengandung ni..hehe..Amy nak ceritakan satu produk ni yang mungkin ramai dari readers yang dah kenal dengan produk ni.

ESP.Apa itu ESP dan apa keistimewaan ESP?Jom kita share ek.

Credit to Adaa

  • Energizing Soy Protein ini membekalkan 14 gram non-GMO Protein Soya berkualiti tinggi yang mengandungi semua Asid Amoni Perlu termasuk 9 Asid Amino Perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia.
  • Energizing Soy Protein membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam selepas diminum kerana iamengandungi 5 jenis Vitamin B yang diperlukan tubuh, serta Kalsium separuh daripada jumlah keperluan seharian
  • Isofalvones pula meningkatkan fungsi jantung, tulang, payudara dan prostat. Kajian juga menunjukkan soya dapat membantu mengimbangi kitaran hormon semasa proses menopaus.
  • Energizing Soy Protein ini dihasilkan dibawah kawalan IPP(Identity Preservation Program) bermakna penghasilan kacang soya ini dipantau ketat pada setiap peringkat dari penanaman sehinggalah sampai kepada pengguna.Diproses dengan air ( bukan dengan bahan kimia ) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones
  • Dijamin Halal. Tanpa Laktos, kolesterol dan bebas kafien.

Actually ESP ni sangat sesuai untuk semua peringkat,sama ada lelaki atau perempuan,dewasa atau kanak2,pelajar atau pekerja ataupun ibu mengandung.

Tapi hari ni Amy nak fokuskan khas untuk ibu mengandung.Penting ke protein untuk ibu2 yang sedang mengandung ni?Jom kita share cerita dari my sis ni yerk..

 

Bulan lepas ramai pulak orang mengandung hehe kakak sendiri, kakak2 ipar..kwn2 toksah ckp lah..mcm berjanji pula semua..Selalunya kalau diri kita disahkan mengandung, perkara pertama yang terlintas mesti kena jaga makan, makan vitamin, mula berhati-hati dalam setiap perkara betul tak? Bab makan lah terutamanya, mesti jaga..tak minum air gas, makan berpada, eat healthy..yelah, kalau terlebih makan, terlebih berat kang doktor marah hehe

Setiap ibu mesti nak anak yang sihat, comel, cerdik..sbb tu ibu sanggup ‘berpantang’ makan secara sihat demi memastikan bayi yang bakal lahir tu cukup sempurna..Adaa sendiri ingat waktu mengandungkan anak kedua berpantangnye bukan main lagi..satu sbb takmahu anak terlalu besar..2. nak mengawal dari gestational diabetes.. 3. pasti nak anak lebih sihat..

Sebab tu waktu mengandung tu vitamin mmg rutin, makan bersukat..hehe waktu tu lah blaja makan beras perang, makan roti berserat, snack pon yang healthy tau..nak beli snack baca satu2 berapa kalorinya..dan yang paling  penting, pengambilan protein yang cukup utk perkembangan fetus..nak makan ayam ikan memanjang mmg tak dapat lah..so bagi Adaa lebih mudah dengan menjadikan minum ESP sekali sehari sebagai rutin..

Pentingkah protein ni utk fetus yang comey tu?

A developing fetus needs protein to build all of the cells of its body. The maternal diet supplies all of the protein a baby needs, so if a pregnant woman is deficient, her baby can suffer. Because the baby grows more rapidly during the second and third trimesters, protein levels during the latter half of the pregnancy are more important than earlier in fetal development. During the final trimester, maternal protein intake supports the growth of the fetal brain, so not getting enough protein during this time period can affect mental functioning of the child.

Sources

The best protein sources during pregnancy are low in saturated fat and high in other beneficial nutrients that support fetal growth. Fish and seafood are particularly good sources, since they also contain omega-3 fats that promote brain development. Lean meat, eggs, poultry and dairy products are also good protein sources for a pregnant woman. Animal sources are complete proteins, containing all of the necessary amino acids in a single food. Vegetarian protein sources, such as beans, tofu and nuts, might need to be paired with other sources in order to get a full complement of amino acids. For example, beans and rice each contain different amino acids, but together provide all of them.

Kalau adaa dpt pastikan setiap hari dapat makan protein dalam jumlah yang diperlukan mmg bagus, tapi bagi adaa susah sbb kalau beli ayam, masak pada suhu tinggi, nutrient dh ilang, jadi, yang betul2 masuk dalam perut berapalah sgt kan..sbb tu bg adaa lebih mudah dengan pengambilan supplement semulajadi..

 

Energizing Soy Protein

*****************
♥ Ia adalah protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel.
♥ Protein adalah amat penting dalam pembinaan tubuh badan kita, terutama kepada janin dan bayi yang sedang membesar,
♥ Membekalkan tenaga,
♥ Memberikan rasa kenyang
♥ Diperlukan untuk kuku, rambut dan kulit yang sihat
♥ Membantu sistem pertahanan tubuh untuk melawan penyakit
♥ Membanyakkan susu badan (milkbooster)
♥ Membantu mengekalkan kepejalan otot
♥ Glisemik rendah yang dapat membantu mengekalkan gula dalam darah yang normal
♥ mengekalkan tahap kolestrol normal dan menggalakkan kesihatan jantung dan prostat

Kalau tak mengandung pon ESP ni mmg sesuai utk semua lapisan..mmg berbaloi, dan dengan harga promo bulan ni, lagi lah..mmg mabeles lah!

 

So untuk pregnancy kali ni,dah bertekad dah untuk minum ESP ni sebagai protein sepanjang proses mengandung ni.Yelah,time first pregnant dulu,tak kenal lagi apa itu SHAKLEE..hehe..Di samping untuk dapatkan tenaga,insyaAllah ia boleh membantu untuk baby dalam perut kekal sihat..

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s