Berpantang + Penyusuan Ibu Bersama Shaklee

Lately,Amy rasa ramai sangat kawan Amy yang pregnant.. Alhamdulillah,semua tu rezeki dan amanat dari Allah..Ia juga merupakan tanggungjawab berat untuk kita agar membentuk ‘amanat Allah’ itu supaya menjadi umat yang berkualiti. So hari ni Amy juz nak share dengan readers tentang apa vitamin yang diperlukan semasa berpantang dan dalam masa yang sama boleh menambahkan kuantiti dan kualiti susu ibu.

Semasa Amy berpantang anak yang first,doktor tak galakkan Amy untuk mengambil sebarang jamu atas sebab Amy lahirkan Zaim secara ceaser.Doktor risau luka akan jadi lambat sembuh dan mungkin juga akan bernanah.Yelah,seperti yang kita tau,jamu ni agak panas sedikit dan kadang2 boleh mempengaruhi kesihatan bayi kita.

So sebelum ni Amy dah berjanji dengan diri Amy,sekiranya Amy mengandung sekali lagi,Shaklee akan pasti menjadi vitamin wajib Amy..hehe..di samping beri tenaga,ia juga boleh cepatkan penyembuhan luka dan yang penting biarlah susu Amy ni bertambah supaya Amy berpeluang menyusukan anak Amy sendiri..huhu..bila kenang balik,kesian Zaim kerana sempat rasa susu ibu hanya seminggu jer..So kali ni apa yang penting Amy kena kuat semangat + SHAKLEE!

Emm..apa set berpantang dan vitamin utk tingkatkan susu yang Amy maksudkan tu?Jom kita share..

 

Thanks to my sis

 

Saya mula mengenali Shaklee bila mengandungkan anak kedua saya..mmg masa tuh badan lemah sgt smp sy dinasihatkan doktor agar mengambil supplement. Disitulah pertemuan pertama saya dengan Shaklee aiseeehh..hehe since consume, badan saya jd much better n bertenaga, urus rumah dan jaga anak first yang tembam tu x terasa berat bagi saya berbanding sebelumnya..keje sikit semputnye lebih hehe..disebabkan kesan positive yang saya dapat, saya tekad nak berpantang dengan vitalea+bcomplex+vitamin c+zinc sahaja..sbb masa anak first dulu saya beli jamu mahal2..xde kesan langsung pada badan..satu kerugian bagi saya..so sy xmo ambil dah..saya cuma bergantung pada vitamins dan masakan mak mertua saya yang enak hehehe.

Alhamdulillah, Eilman membesar dengan sihat, jarang sangat sakit,demam kuning sgt rendah dn cuma seminggu berat saya pun turun dengan jaya ke berat asal, sekarang pada usia Eilman 5 bulan, berat Eilman 8kg lebih, baru 2 kali demam..tu pun sehari je..saya sangat2 berpuas hati Alhamdulillah… :) Nak baca kisah saya dari pregnant smp sekarang with shaklee klik here

 

Model Shaklee hehe

 

Ini pula kata salah seorang customer kak N yang mengguna kan shaklee ketika berpantang
credit

 

salam..
Ok kak..thanks a lot..
Juz nk share dgn akak..hr 2 bwk anak sy g inject sebln. Bl timbang berat dia dh 4.55kg. Lahir hr tu 2.8kg je..susu sy pn semakin byk n excited nk kumpul stok susu byk2 b4 start keje next month..Alhamdulillah n syukur pd Allah…sy pantang kali ni mkn vitamin shaklee je..x sbr nk tgk dia membesar lg sht dgn minum susu ibu yg b’khasiat ni..time kasih n syukur sgt2 sbb dip’temukan Allah dgn akak..mudah2an bf journey sy yg ke2 ni dip’mudahkan Allah..Amin..

Amin. Mudah-mudahan lebih ramai ibu yang menyusukan anak dan mengambil berat tentang pemakanan seharian mereka. Apa yang ibu makan disalurkan kepada anak melalui susuibu sebab itu pentingnya si ibu menjaga pemakanannya serta kesihatan diri ibu itu sendiri.

Apakah yang terdapat dalam rangkaian ni?

Apa pula yang membantu penyusuan susuibu?

  • Multivitamin
  • B complex
  • Vitamin c
  • Alfalfa
  • Sangat bagus jika diambil bersama ESP dan Ostematrix

So pada ibu2 yang sedang berpantang atau bakal berpantang,jangan risau,Shaklee diperbuat dari ramuan semualajadi dan tidak dicampurkan dengan sebarang bahan kimia yang merbahaya..so kenapa perlu susah?Just telan jer vitamin Shaklee,anda dan baby pasti sihat! 🙂